Brug af webshop administrationsdelen

Oversigt er det første, du ser, når du går ind i administrationsdelen. Oversigtens hovedfunktion er, at give webshopejeren overblik over, hvordan webshoppen performer. Der er 4 sektioner på Oversigten, som vil hjælpe dig til at forstå de statistiske data, som din webshop indsamler:
Handlinger:
Her vil du finde informationer fra systemet som kræver en handling fra dig, dette kunne fx være: "Kunder til godkendelse", "Anmeldelser til godkendelse", "Samarbejdspartnere til godkendelse" mv.
Mine genveje:
På din bruger har du mulighed for at oprette genveje til sider på Internettet, eller sider i webshoppen som du bruger ofte. Disse oprettede genveje vil blive vist her.
Statistikker:
Systemet beregner den nummeriske værdi af "Salg i alt", "Salg i alt på året", "Ordrer i alt", "Antal kunder".
Der genereres en graf for at vise webshoppens udvikling over tid med hensyn til antal ordre og kunder i en given periode. X-værdien er tid - hvilket kan være timer, dage eller måneder, afhængigt af den valgte værdi. Y-værdien viser samlet antal ordre og samlet antal kunder.
Seneste 10 ordre:
Denne oversigt oplister de seneste 10 ordrer og de detaljer, der tilknytter sig hertil ("Ordre-id", "Kunde", "Status", "Dato tilføjet", "Ordresum" og "Handling").
I top- og sidemenuen finder du administrationsnavigationen. Du kan navigere mellem "Oversigt", "Produkter", "Katalog", "Ordre", "Salg", "Informationssider", "Mailudsendelse", "Opsætning", "Udvidelser", "System" og "Rapporter". Disse sektioner vil blive forklaret i detaljer under de respektive links.