Nu skal du være klar til den nye online klage portal ODR

Dato: 23.06.2016 14:20

Skrevet af: Tommy Christensen, trc@eshopplus.dk


Online Klage PortalNu skal alle europæiske og danske netbutikker linke til en fælles europæisk klageportal ODR (Online Dispute Resolution).

Virksomheder skal oplyse om ODR-platformen og linke til den, uanset om de kun sælger til forbrugere i Danmark eller om de også sælger til forbrugere i andre EU-lande.

I henhold til FDIH (Foreningen af Danske Internet Handlende), så er reglerne således:

Når du sælger online til forbrugere, via en almindelig webshop eller via en netbaseret markedsplads, skal du klart og tydeligt på dit website have et link til ODR platformen og oplyse virksomhedens e-mailadresse. Du skal samtidig oplyse forbrugerne om, at onlineplatformen kan anvendes til behandling af en klage.

Hvis du fremsætter tilbud i en mail og sender den direkte til en forbruger, skal mailen også indeholde et link til onlineplatformen.

Linket der skal anvendes til klage portalen er: http://ec.europa.eu/odr 

Vi vil opfordre til at læse FDIH’s artikel, som giver svar på mange spørgsmål. Artiklen findes her:

ODR – Nye oplysningsforpligtelser

Har du brug for hjælp til at lave den korrekte opsætning i din eShop+ webshop, så kan du kontakte os på telefon +45 7199 2575 eller på info@eshopplus.dk


Tilbage til artikler